درمان افسردگی

درمان افسردگی را می توان بدون دارو با انجام چند روش بدون هزینه انجام داد. این روش ها همگی از سوی کارشناسان و روان شناسان با تجربه در سالیان متمادی آزموده شده است و به جرات می توان گفت در بسیاری از موارد شاهد نتایج مثبتی در روند درمان افسردگی بوده ایم.

روش های درمان بدون دارو و هزینه
داشتن برنامه روتین
به گفته ی یکی از روان شناسان آمریکایی اگر افسرده هستید، به یک برنامه روتین نیاز دارید. افسردگی می تواند ساختار زندگی را از بین ببرد. تنظیم یک برنامه روزانه آرام می تواند در بازگشت به مسیر کمک کند.
مشخص کردن هدف ها
زمانی که افسرده هستید ممکن است احساس کنید نمی توانید چیزی را به دست آورید. این باعث می شود در مورد خودتان احساس بدتری داشته باشید. برای عقب راندن، اهداف روزمره برای خودتان تعیین کنید. از کم شروع کنید. هدف خود را به چیزی تبدیل کنید که بتوانید در آن موفق شوید، مانند شستن ظروف یک روز در میان همان طور که هنگام شروع احساس بهتری می کنید می توانید اهداف روزمره را به چالش بکشید.
ورزش کردن
ورزش کردن به طور موقت ترشح هورمون اندورفین و احساس خوب را افزایش می دهد. همچنین ممکن است فواید بلند مدت برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد. ورزش منظم مغز را تشویق می کند تا به روش مثبت تغییر شکل دهید. نیازی نیست برای کسب منفعت در دوی ماراتن شرکت کنید. چند بار پیاده روی در هفته می تواند کمک کند.
خوردن غذای سالم
هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که افسردگی را رفع کند. ایده خوبی است که ببینید چه چیزی می خورید. اگر افسردگی باعث پرخوری شما می شود، کنترل اشتها کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. با اینکه هیچ چیز قطعی نیست، کوک می گوید غذاهایی با اسیدهای چرب امگا ۳ ( مثل قزل آلا و tuna ) و اسید فولیک ( مانند اسفناج و آووکادو ) می تواند به تسکین افسردگی کمک کند.

تنظیم میزان خواب
افسردگی می تواند آن را دشوار کند تا با چشم بسته به اندازه کافی بخوابید ، خواب بسیار کم می تواند افسردگی را بدتر کند. می توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، شروع کنید. به رخت خواب بروید و هر روز همان زمان بیدار شوید سعی کنید چرت نزنید. همه عوامل حواس پرتی را از اتاق خواب بردارید، نه کامپیوتر و نه تلویزیون. به مرور زمان می توانید خواب خود را بهبود بخشید.
برعهده گرفتن مسئولیت
زمانی که افسرده هستید، ممکن است بخواهید از زندگی کنار بکشید و مسئولیت های خود را در خانه و سر کار رها کنید. این طور نیست. مشارکت داشتن و داشتن مسئولیت های روزانه می تواند کمک کند تا سبک زندگی خود را حفظ کنید ، می تواند به مقابله با افسردگی کمک کند. آن ها به شما کمک می کنند و حس موفقیت به افراد می دهند.
به چالش کشیدن افکار منفی
در مبارزه با افسردگی، بسیاری از کارها در حال تغییر ذهنی هستند. زمانی که افسرده هستید، به بدترین نتیجه ممکن دست پیدا می کنید. دفعه بعد که در مورد خودتان احساس بدی دارید، از روش منطقی به عنوان درمان طبیعی افسردگی استفاده کنید.
ممکن است احساس کنید کسی شما را دوست ندارد ، اما آیا شواهدی وجود دارد ؟ ممکن است احساس کنید فرد بی ارزشی روی سیاره زمین هستید، اما آیا این واقعا محتمل است ؟
تمرین کنید، به مرور زمان می توانید افکار منفی را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، عقب بزنید. قبل استفاده از مکمل ها به پزشک مراجعه کنید “. این شامل روغن ماهی، اسید فولیک و SAMe است. اما قبل از اینکه مطمئن شویم تحقیقات بیشتری باید انجام شود. قبل از شروع هر گونه مکمل به پزشک مراجعه کنید ، به خصوص اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید.
انجام کارهای جدید
زمانی که افسرده هستید، وضعیت بد است. خود را مجبور کنید تا کاری متفاوت انجام دهید. به موزه بروید. کتاب مورد استفاده را بردارید و روی نیمکت پارک بخوانید. کلاس زبان بروید.
کوک می گوید:” وقتی خود را برای انجام کاری متفاوت به چالش می کشیم، تغییرات شیمیایی در مغز وجود دارد. امتحان کردن چیزی جدید سطح دوپامین را تغییر می دهد که با لذت، و یادگیری مرتبط است .”
ایجاد سرگرمی
اگر افسرده هستید، وقت خود را صرف چیزهایی کنید که از آن لذت می برید. اگر دیگر هیچ چیز جالب به نظر نمی رسد ؟ کوک می گوید :” این فقط نشانه افسردگی است. ” به هر حال باید سعی کنید.
افسردگی بیماری مخربی است که معمولا به درمان جواب می دهد، فقط کافی است با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به پیگیری بیماری خود کوشا باشید.
روش های درمان دارویی و طب مدرن افسردگی
دارو درمانی: داروهای ضد افسردگی، تثبیت کننده های خلقی و داروهای آنتی سایکوتیک (ضد روان پریشی)

روان درمانی: رفتار درمانی شناختی (CBT)، درمان خانواده محور و درمان بین فردی

درمان تحریک مغزی: درمان الکتروشوک (ECT) و تحریک مغناطیسی جمجمه ای تکرارشونده (RTMS)

نور درمانی: در این روش، فرد با استفاده از یک جعبه ی نور در معرض طیف کامل نور قرار می گیرد تا میزان ترشح هورمون ملاتونین تنظیم شود.